„To coś z najgorszych koszmarów”. Rzadka żabnicokształtna wylądowała na plaży w Kalifornii

Żyje głęboko kilometr pod powierzchnią morza, Jay Beiler @Storyful

Zwykle znajduje się niespełna kilometr pod powierzchnią oceanu, ale rzadka głębinowa ryba – zwana żabnicokształtną – sprawiła, że niektórzy plażowicze w Kalifornii ruszyli na wybrzeże, by móc zobaczyć ją na własne oczy!

Jay Beiler zauważył, że spotkał niezwykłą rybę na plaży stanowej Torrey Pines 13 listopada.

„Na początku myślałem, że to jest meduza czy coś, a potem podszedłem i przyjrzałem się jej trochę uważniej. Wokół niej zebrali się też inni ludzie, a potem zobaczyłem, że to ta bardzo niezwykła ryba” – powiedział Beiler na łamach KNSD. „To coś z najgorszych koszmarów — usta wyglądały prawie na zakrwawione! Powiedziałbym, że miały prawie 30 centymetrów długości” – dodał.

Scripps Institution of Oceanography zidentyfikował ten gatunek jako rzadką pacyficzną rybę, jedną z większych gatunków żabnic występujących w całym Oceanie Spokojnym. Jednak gatunek ten był widziany w Kalifornii tylko kilka razy – powiedział Ben Frable, kierownik kolekcji morskich kręgowców w Scripps.

Według Kalifornijskiej Akademii Nauk żabnicokształtne żyją na głębokościach od 600 do 1000 metrów, gdzie światło słoneczne nie przenika. Ryby używają mięsistej, bioluminescencyjnej przynęty z głów, aby zwabić zdobycz.

Frable zidentyfikował rybę jako samicę, zauważając, że przedstawicielki tego gatunku mają wabiki na głowach, są znacznie większe niż samce oraz ostrzejsze zęby. „Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego” – stwierdził Beiler na łamach KNSD. „Dosyć często chodzę na plażę, więc znam teren, ale nigdy nie widziałem organizmu, który wyglądałby tak przerażająco jak ten” – dodał.

Źródło: Storyful

Dodaj komentarz